TRUCIZNA W TWOIM MÓZGU

Zastanawiasz się czasem, dlaczego jedni ciągle są pozytywni, a inni tylko narzekają i marudzą? Dlaczego w czyimś życiu pojawiają się wspaniałe chwile, a w życiu innych jest tylko pustka i bezustanne ględzenie, że ktoś im czegoś nie dał, nie zapewnił, nie zaproponował?


Nazywam się Viktor Shynkaruk i specjalizuję się w neuropsychologicznym nauczaniu medytacji, dlatego szukając odpowiedzi, przyjrzę się temu, co dzieje się w naszych głowach.


Mózgiem rządzą hormony, które wywierają wpływ na nasze zachowanie i podejmowane decyzje. A mamy w sobie całą chemiczną fabrykę, która produkuje dopaminę, serotoninę oraz inicjuje produkcję kortyzolu. I to właśnie on jest naszym głównym bohaterem.


W założeniu Matki Natury kortyzol miał nam pomóc w radzeniu sobie z trudnościami. Z tym, że czasy jaskini mamy za sobą, a warunki naszego życia się zmieniły. Stresu natomiast mamy w nadmiarze. O ile sporadyczny stres ma swoje korzyści (dalej pomaga szybko poradzić sobie w konkretnej sytuacji), o tyle przewlekły niszczy na każdym poziomie. A wszystko przez kortyzol, który przy stałym stresie bezustannie krąży w organizmie.


Mózg jest bardzo wrażliwy na kortyzol, ponieważ to ratowało nas jako gatunek. Ale to przez  nadmierną ilość kortyzolu jesteśmy teraz ciągle zmęczeni, często chorujemy, tracimy pewność siebie i zwykłą radość życia. Jest jednak światełko w tunelu. Można nauczyć swój mózg myśleć inaczej. Można nauczyć umiejętności radzenia sobie ze stresem. A o trzech skutecznych sposobach na stres czytaj niżej.

3 SPOSOBY NA STRES

Zainteresowała Cię Joga Nidra?

KROK 1

 

Pobierz przygotowane dla Ciebie nagranie Joga Nidry

w formacie MP3 

 

KROK 2

 

Połóż się wygodnie w miejscu, gdzie nikt Ci nie przeszkodzi 

 

KROK 3

 

Włącz nagranie i pozwól sobie na 25 minut pełnego relaksu 

 

Stowarzyszenie Kobiet Aktywnych

REGON 147318099

NIP 5342498448

Odpowiednia dieta mózgu oparta na dostarczaniu organizmowi niezbędnych elementów powoduje, że stres i kortyzol przestajemy traktować jako przeciwników, lecz jako niezbędnych sprzymierzeńców. Są zatem trzy podstawowe suplementy o które musisz zadbać, żeby organizm radził sobie ze stresem: żelazo, witamina B-6 i magnez.

 

Suplementy są jednak tylko częścią walki ze stresem. Wszystkie badania pokazują, że najbardziej skuteczna jest regularna medytacja. Ale żeby dobrze opanować medytację potrzeba kilku lat. Osobiście poświęciłem na to ponad 5 lat. Jest jednak technika, która pozwala bez specjalnego wysiłku osiągnąć efekty zbliżone do medytacji. Wystarczy dać jej tylko 25 minut dziennie.

 

Metoda Nidry wywodzi się z Indii i działa na najgłębsze poziomy podświadomości. Pozwala głęboko się zrelaksować. Zminimalizować stres. Dać pewność siebie. Usunąć psychiczne blokady. Wzmocnić koncentrację i pamięć. 20 minut tej techniki może zastąpić nawet 2 godziny najlepszego snu! A to tylko wierzchołek góry lodowej jej pozytywnych efektów. Wiele instytutów w Zachodniej Europie zaczyna badać jej skuteczność, a Japończycy w swoich szpitalach zalecają ją jako metodę wspomagającą rekonwalescencję.